W XXI wieku niemal każdy korzysta z usług lekarzy. Liczba placówek medycznych, szczególnie tych działających prywatnie jest bardzo wysoka. W niektórych specjalizacjach, konkurencja jest tak liczna, że na jednej ulicy można spotkać nawet kilka gabinetów ulokowanych obok siebie. Aby placówka medyczna mogła funkcjonować i cieszyła się zainteresowaniem, musi jakoś dotrzeć do pacjentów. W sytuacji, gdy chodzi o zdrowie, mało kto decyduje się na przypadkowy wybór lekarza. Chcąc zatem rozwijać działalność, trzeba sięgnąć po odpowiednie rozwiązania.
Marketing dla lekarzy
Działalność reklamowa w środowisku lekarskim jest zabroniona. Reguluje to ustawa z 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz. U. nr 112, poz. 654 z późn. zm.). Określa ona, że podmioty wykonujące działalność leczniczą w Polsce, mogą informować o typie swojej działalności i udzielanych świadczeniach medycznych, jednak informacje te nie mogą posiadać typowych cech reklamy. W związku z tym nie można stosować perswazji, ani jawnej zachęty do skorzystania z usług. Nie wolno również przyciągać pacjentów atrakcyjnymi rabatami, ani promocjami. Z drugiej strony, jakakolwiek bierność w zakresie marketingu jest niewskazana z uwagi na to, jak liczna jest konkurencja. Czy można więc prowadzić skuteczną kampanię nie łamiąc przy tym prawa? Okazuje się, że tak. Z pomocą przychodzą nowoczesne rozwiązania i narzędzia w obszarze marketingu medycznego.
Edukacja medyczna
Narzędzia edukacyjne umożliwiają poszerzanie wiedzy dlatego są jednym z najlepszych sposobów na zdobycie przewagi konkurencyjnej. Wiedza lekarza podlega również obowiązkowej aktualizacji, dlatego warto sięgać po rozwiązania, które stanowią merytoryczne i wartościowe wsparcie w tym zakresie. Tutaj z pomocą przychodzą szkolenia dla lekarzy, konferencje i inne eventy branżowe, ale także e-learning. Obecnie na rynku działa już kilka platform internetowych, skierowanych do lekarzy z różnych specjalizacji, gdzie dostępne są materiały przygotowane we współpracy ze specjalistami i wybitnymi autorytetami medycznymi z Polski. Od pewnego czasu działa również pierwsza na rynku aplikacja mobilna Ask Med Now, ukierunkowana na edukację osób związanych z branżą medyczną. Kształcenie online środowiska medycznego jest bardzo wygodnym rozwiązaniem dla wielu osób, ponieważ umożliwia optymalizację czasu i łatwy dostęp dla wszystkich zainteresowanych.
Marketing szeptany medyczny
W sytuacji, gdy niemal każdy pacjent wybierając lekarza kieruje się opiniami innych, nie można pominąć tej kwestii. Jednym z najbardziej pomocnych narzędzi jest marketing szeptany medyczny, który pomaga kreować i utrzymywać pozytywny wizerunek lekarza w Internecie. Pozytywne opinie dotychczasowych pacjentów pomagają kolejnym osobom wybrać właściwego specjalistę. Poprzez stosowania takich działań zwiększa się również zaufanie pacjentów do danego lekarza, dzięki czemu jego poczekalnia nigdy nie świeci pustkami.
2022-04-15 11:19:40
Adres IP:
*.*.*.013
2021-09-09 15:27:38
Adres IP:
*.*.*.12
2020-05-20 11:56:35
Adres IP:
*.*.*.73
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy
2022-04-15 11:21:14
Adres IP:
*.*.*.226