Pozycjonowanie szerokie - co to jest?

Pozycjonowanie szerokie - co to jest?

Jednym ze sposobów na poprawę wyników strony www lub sklepu internetowego w wyszukiwarce jest pozycjonowanie szerokie. Cel tej metody jest taki sam jak w przypadku pozycjonowania ogólnego - sprawić, że strona znajdzie się na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Różni się jednak sposobem działań, a konkretnie doborem fraz. Na czym dokładnie polega ta metoda i czy jest skuteczna?

Na czym polega pozycjonowanie szerokie?
Pozycjonowanie szerokie nazywane jest również pozycjonowaniem długiego ogona (z ang. long tail). W tej metodzie wykorzystuje się bowiem frazy, które składają się z kilku słów. Ich konkurencyjność jest niższa niż w przypadku fraz ogólnych, co w połączeniu z wysoką szczegółowością daje większe możliwości pozyskiwania klientów.
Ten rodzaj pozycjonowania sprawdza się świetnie przede wszystkim przy sklepach internetowych. Dzięki temu można promować konkretne produkty lub grupę produktów. Bardzo szczegółowe frazy generują mniejszy ruch niż frazy ogólne, jednak są łatwiejsze do wypozycjonowania, a ponadto to własnie one często generują największa sprzedaż. Dzieje się tak, ponieważ użytkownicy wpisujący w wyszukiwarkę sprecyzowane zapytanie są często już w tym momencie zdecydowani na zakup tego, czego poszukują.
Dla przykładu, użytkownik wpisujący zapytanie "krzesła" w większości przypadków chce dopiero rozeznać się co oferują sklepy internetowe. Jeśli natomiast wpisuje "krzesła biurowe z wysokim oparciem", oznacza to, że jest zainteresowany konkretnym produktem i jeśli trafi do sklepu, który oferuje taki w akceptowalnym dla niego budżecie, to z dużym prawdopodobieństwem go kupi. Pozycjonowanie szerokie przekłada się zatem w dużym stopniu na konwersję.

Korzyści z pozycjonowania szerokiego
Tak jak już zostało wspomniane, jest to metoda, która świetnie sprawdza się w przypadku sklepów internetowych. Warto ją jednak wdrożyć także w przypadku innych rozbudowanych witryn. Korzystanie z niej zaleca się również serwisom informacyjnym, portalom branżowym publikującym dużą ilość artykułów, a także stronom z recenzjami i opiniami.
Zgodnie ze statystykami, takie portale i serwisy aż 80 proc. ruchu uzyskują właśnie na podstawie fraz długiego ogona. Użytkownicy dzięki takiej metodzie pozycjonowania są kierowani nie na główna stronę serwis, ale na konkretne podstrony, które najbardziej ich interesują. Dostarczając bezpośredniej odpowiedzi na zapytanie użytkownika zwiększamy wskaźnik konwersji.
Ponadto, jeśli odbiorca uzyskuje informacje, których poszukiwał, jesteśmy w stanie zatrzymać go na danej stronie na dłużej, co z kolei zmniejsza współczynnik odrzuceń. Dla tych co prowadzą rozbudowany serwis jest to zatem jedna z najskuteczniejszych metod na dotarcie do właściwej grupy docelowej. Skuteczność zależy jednak od przeprowadzonej wcześniej optymalizacji strony, a także contentu. Efekty są długofalowe i można zauważyć je już po kilku miesiącach intensywnej pracy. Więcej informacji tutaj: http://www.lavoridigitali.net/aktualnosci/pozycjonowanie-sklepow-internetowych.html

Opinie (0)

Zobacz firmy

LINEA Profesjonalne pady do maszyn

Pogwizdów Nowy 662
36-062 Zaczernie

Średnia Ocena

5/5
Italia Style Oryginalne hokery

Wrocławska 42
57-200 Ząbkowice Śląskie

Średnia Ocena

5/5
Rad Pol - Nowoczesne meble kuchenne

Sadowa 56
05-800 Pruszków

Średnia Ocena

5/5
MesoLogic Systems Profesjonalne szkolenia medycyny estetycznej

Wyszyńskiego 62
05-220 Zielonka

Średnia Ocena

5/5
Impresja salon sukien ślubnych

Sobieskiego 10
35-001 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Gasconcept Kurpinscy s.c.

Składowa 13
09-100 Płonsk

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły